26 marca 2016 Udostępnij

Zakupy mobilne coraz popularniejsze

Konsument mobilny to osoba, która w ciągu ostatnich sześciu miesięcy przynajmniej raz dokonała zakupu korzystając z urządzenia mobilnego. W 2015 roku takich osób było 24%*. W roku bieżącym liczba może się podwoić, gdyż blisko 50% społeczeństwa deklaruje, że na pewno dokona jakiegokolwiek zakupu za pośrednictwem smartfona lub tabletu. Jak będzie wyglądać przyszłość? Kto i dlaczego kupuje mobilnie? O tym w dzisiejszym artykule.

Bo liczą się możliwości

Dzisiejsi konsumenci mają nieograniczone pole wyboru. Chodzi o ilość sklepów w sieci. Zazwyczaj wybierane są te platformy, które charakteryzuje ciągły rozwój. Obecnie szansę mają przetrwać Ci, którzy w pełni dostosowali się do wymogów społeczeństwa. Mobilny sklep powinien być responsywny, posiadać operatora szybkich płatności i wysoki poziom bezpieczeństwa. To decyduje o jego jakości, rozpoznawalności i poziomie zaufania klientów mobilnych.

Laptop, smartfon czy tablet?

Aż 87% konsumentów używa laptopa do zakupów w sieci. 23% woli smartfona, a 16% tablet. Jeśli chodzi o wiek, to osoby starsze zdecydowanie preferują laptopy, zaś młodsi smartfony i tablety.

Jak kupujemy mobilnie?

Z raportu sporządzonego przez magazyn MShopper wynika, że rzadko kupujemy impulsywnie. Zazwyczaj kupowany towar dobrze znamy, a finalizujemy transakcję dopiero wtedy, gdy znajdziemy najtańszy sklep. Ciekawie wygląda sytuacja, gdy porównamy obydwie płci. Kobiety wydają mniej pieniędzy na zakupy mobilne, niż mężczyźni i to mężczyźni częściej żałują impulsywności.

Patrząc na grupy wiekowe również dochodzimy do ciekawych wniosków. Młodsi konsumenci częściej finalizują zakup z poziomy urządzenia mobilnego, zaś starsi wolą przelać pieniądze z komputera osobistego.

Co wpływa na popularność mobilnych zakupów?

Wbrew pozorom nie chodzi o duży wybór sklepów, ale o kanały płatności. Konsumenci lubią błyskawiczne transakcje, dlatego wybierając sklep ze znanym operatorem chętniej dokonują zakupów. Operatorzy tacy jak chociażby Dotpay oferują ponad 200 kanałów płatności i możliwość przewalutowania pieniędzy. Swoboda finansowa to dzisiejszych czasach najważniejszy czynnik, który decyduje o rozwoju e-sklepów.

 

Dostęp, możliwość wyboru, szybka płatność

Te trzy rzeczy cechują dobry sklep mobilny i takich cech szukają konsumenci. Sprzedaż mobilna jest coraz popularniejsza, bo gwarantuje komfort i bezpieczeństwo. Klient ma możliwość "wyhaczenia" promocji i zakupu towaru za niewielkie (względem sklepu stacjonarnego) pieniądze. Jeśli dodamy do tego fakt, że konsument ma pełną swobodę w kwestii finansów (może zapłacić przelewem, za pośrednictwem operatora lub ratalnie, a nawet kartą) możemy przypuszczać, że rozwój rynku mobilnego będzie szybszy, niż kiedykolwiek.

 

* - Statystyki pochodzą z magazynu MShopper