18 maja 2018 Udostępnij

Czym jest geolokalizacja płatności?

Geolokalizacja to nic innego, jak ustalenie fizycznego położenia danej osoby czy obiektu. Z reguły pojęcie to kojarzone jest z GPS i nawigacją. Jednak sam proces wykorzystywany bywa obecnie w wielu dziedzinach. Płatności są jedną z nich. W geolokalizacji płatności w największym skrócie chodzi o weryfikację miejsca, z którego dokonana została konkretna transakcja. Taka usługa przede wszystkim może ułatwić firmom realizację obowiązków podatkowych. Ale bywa także wykorzystywana do rozmaitych działań marketingowych, a także badań rynku i grup potencjalnych klientów przez sprzedawcę. 

W jaki sposób wykorzystać geolokalizację?
Geolokalizacja to odpowiedź na potrzeby rozmaitych przedsiębiorstw z branży e-commerce, które powinny znać miejsca, z których dokonywane są płatności. Dane lokalizujące źródło płatności można uzyskać w bardzo prosty sposób korzystając z funkcji oferowanej przez Dotpay, jednego z głównych dostawców płatności online na polskim rynku. 

Dane goolokalizyjne przydają się między innymi do sporządzania statystyk. Właściciele sklepów internetowych mogą dodać do bazy danych adres IP konkretnego klienta. W ten sposób zyskują wiedzę na temat krajów, z których najczęściej dokonywane są zakupy w ich sklepie. Mogą także sprawdzić wielkość zakupów oraz ich rodzaj. 

Posiadając już informacje na ten temat są w stanie udoskonalić swoją stronę pod kątem lokalizacji, a więc spersonalizować ją. Możliwe jest na przykład, automatyczne pokazywanie różnych walut, dla kupujących z różnych krajów, którzy pojawiają się na stronie sklepu. 

Udogodnienia dla zagranicznych klientów
Geolokalizajca do świetne rozwiązanie dla firm, które posiadają kilka wersji witryny internetowej w subdomenach dla danych krajów. Dzięki znajomości lokalizacji klienta, można go łatwo przekierować na odpowiednią stronę. Właściwie robi to za nas system. Opierając się na lokalizacji użytkownika, można na mapie wskazać mu najbliższy oddział firmy. Geolokalizacja pomaga także wyświetlać stronę w odpowiednim języku. Jeżeli klient według danych lokalizacyjnych dokonuje płatności na obszarze Niemiec istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest Niemcem lub przynajmniej mówi w języku niemieckim. Dlatego warto wyświetlić dla niego wersję strony w języku niemieckim. Klienci cenią takie rozwiązania, bo po prostu ułatwiają im życie. Geolokalizacja pozwala także na skuteczne blokowanie dostępu do strony osób z danego kraju. Jeśli adres zweryfikowany na podstawie usługi geolokalizacji nie zgadza się adresem w formularzu można zablokować też każdą niepewną transakcję płatniczą.