9 grudnia 2017 Udostępnij

Płatności one –click szansą na zwiększenie obrotów sklepu internetowego Korekta

Czego oczekują klienci sklepów online? Dla niektórych najważniejsze jest bezpieczeństwo transakcji, inni liczą na szeroki wybór towarów, jeszcze inni poszukują okazji cenowych. Wydaje się, że dla młodszych użytkowników sklepów internetowych kluczową kwestią jest jak najszybsze zrealizowanie zamówienia. Jeżeli chodzi o szybkość transakcji, decydującą rolę odgrywa rodzaj płatności. Natychmiastowa autoryzacja płatności następuje w przypadku użycia karty płatniczej. Dotpay, polski operator szybkich płatności oferuje bardzo ciekawą funkcjonalność, związaną z płaceniem kartą w sieci – płatność one-click.

Bezpieczeństwo danych
Dzięki płatności one-click wszystkie dane karty zostają zachowane w systemie. Oczywiście, właściciel karty musi wyrazić na to zgodę. W efekcie, podczas robienia zakupów w sklepie internetowym całą transakcję można potwierdzić tylko jednym kliknięciem. Kolejne płatności w systemie są, zatem niezwykle proste i szybkie. Nie wymagają pełnego podawania danych. Dane muszą być przechowywane w zgodzie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa. Każdy, profesjonalnie działający operator płatności online np. Dotpay, musi wykazać się odpowiednimi certyfikatami. Dane karty mogą być również wprowadzane po stronie sklepu. Wymaga to jednak od sprzedawcy pewnych dodatkowych certyfikacji. Niektóre banki żądają także uwierzytelnienia transakcji specjalnym kodem, co jeszcze bardziej zwiększa jej bezpieczeństwo. 

Dla kogo są przeznaczone płatności one-click
Rzecz jasna, każdy posiadacz karty może dokonywać transakcji kartowych w sieci. Jednak systemy, które do zatwierdzenia zakupów wykorzystują tylko jedno kliknięcie to idealne rozwiązanie dla pewnych grup klientów. Sprawdzają się w przypadku zakupów dokonywanych, co jakiś czas, nieregularnie, spontanicznie. Klienci impulsywni, działający pod wpływem chwili często dokonują takich niewielkich zakupów, na rozmaite kwoty. 

Jeżeli sklep nie oferuje płatności kartą, automatycznie pozbawia się klientów, którzy takie płatności preferują. Konkurencja w branży e-commerce jest ogromna, a e-konsumenci poszukują najlepszych dla siebie, najwygodniejszych, najbezpieczniejszych i najszybszych rozwiązań. 

Przeciwdziałanie porzucaniu koszyków z zakupami
Płatności one-click to doskonały sposób na skrócenie ścieżki płatności. Nic tak nie zraża e-klientów, jak zbyt skomplikowany system składania zamówień. Sprzedawcy powinni dążyć do zmniejszenia liczby kroków, dzielących użytkownika od umieszczenia produktu w koszyku do momentu finalizacji transakcji. W przeciwnym wypadku może dochodzić do częstych przypadków porzucania koszyka z zakupami.