8 marca 2016 Udostępnij

Raporty finansowe w sprzedaży e-commerce - bodziec do rozwoju

Optymalizacja procesów biznesowych pozwala na sprawniejsze zarządzaniem sklepem online. Posiadając więcej, niż jedną platformę sprzedażową ważne jest odpowiednie księgowanie dokumentów, tworzenie zestawień oraz bilansów. Wszyscy operatorzy szybkich przelewów gwarantują generowanie raportów, lecz mniej rozpoznawalne marki nie posiadające zaawansowanej technologii kuszą klientów niższym oprocentowaniem transakcji.

Bonus czy przejrzystość?

Konkurencja wśród operatorów płatności online jest na tyle duża, że wyścig technologiczny dotyczy nie tylko sposobów płatności czy optymalizacji podatków, lecz również generowania raportów. Przedsiębiorcy liczący się z wysokością prowizji od transakcji zazwyczaj wybierają mniej znane platformy, czy mogą sobie sprawić wielką krzywdę. Może i płacą niższe prowizje od sprzedaży, ale kosztem nie do końca jasnej sytuacji księgowej. Bonusy są zatem osłodą, ale nie do końca słodką.

Raporty i ich znaczenie w księgowości

Prowadząc kilka sklepów internetowych niezwykle ważne jest generowanie raportów. Na ich podstawie nie tylko widzimy bilans zysków i saldo końcowe, ale też wartościowe statystyki. Możemy się dowiedzieć, które kanały płatnicze są najchętniej wybierane i jakie produkty wymagają obniżenia lub podwyższenia ceny. Raporty optymalizują także pracę księgowych, a do najważniejszych parametrów danych należą:

- data i czas zaksięgowania,

- numer i rodzaj transakcji,

- produkt,

- kwota,

- saldo konta.

Warto dodać, że niektórzy operatorzy (np. Dotpay) oferują generowanie raportów z odpowiednim rozszerzeniem (csv i pdf - lub MT940 czyli bankowy). Wygenerowany raport (wyciągi z transakcji) można dołączyć do ksiąg rachunkowych firmy i nie martwić się o żaden błąd. W przypadku mniej znanych operatorów (zwłaszcza tych, które oferują niższe oprocentowanie transakcji) nie mamy całkowitej pewności poprawności danych i w ich przypadku wymagane jest ręczne zestawienie bilansów.

Najlepszy bodziec do rozwoju w branży e-commerce

Posiadanie przejrzystych raportów i "czystej" sytuacji podatkowej może być najlepszym bodźcem do rozwoju w branży e-commerce. Automatycznie generowane raporty gwarantują optymalizację podatkową i pełną jasność w kwestii finansów e-sklepu. Decydując się na wybór operatora, warto szukać takiego, który nie tylko zagwarantuje optymalizację, ale ciągły rozwój. Dzięki temu mamy pewność, że nasz sklep internetowy będzie funkcjonował w pełni sprawnie, co pozwoli nam się skupić na działaniach marketingowych.