16 grudnia 2018 Udostępnij

Geolokalizacja płatności - doskonałe rozwiązanie dla e-przedsiębiorców

Geolokalizacja jest ustalaniem położenia geograficznego danego przedmiotu lub osoby. Określenia „geolokalizacja” można użyć także w stosunku do samego położenia. W tradycyjny sposób, geolokalizacji dokonuje się za pośrednictwem sygnału GPS. Nowocześniejszym sposobem jest określanie położenia na podstawie adresu IP. Danymi, które mogą zostać uzyskane dzięki takim działaniom, są po pierwsze współrzędne geograficzne określające położenie. Lokalizacja jest tu określana za pomocą podania długości i szerokości geograficznej. Dzięki geolokalizacji można uzyskać również dane adresowe, np. kod pocztowy, miasto, ulicę i numer domu lokalizowanej osoby lub przedmiotu.

Geolokalizacja znalazła zastosowanie w sektorze e-commerce. Za pośrednictwem takiego działania możliwe staje się ustalenie miejsca, z którego została dokonana płatność w sklepie internetowym czy innej platformie sprzedaży. To nieoceniona pomoc dla właścicieli e-biznesów. W czym może im pomóc geolokalizacja płatności? Oto krótki przewodnik.

Geolokalizacja może być z powodzeniem wykorzystywana przez różnego rodzaju e-przedsiębiorstwa. Należą do nich przede wszystkim firmy zajmujące się udostępnianiem tak zwanych dóbr cyfrowych. Dla takich firm miejsce, z którego jest dokonywana opłata za usługę, jest bardzo istotna. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o kwestie podatkowe. Dobrami cyfrowymi określa się między innymi produkty z zakresu gier komputerowych, filmów, muzyki czy e-booków, z których korzysta się przy użyciu urządzeń elektronicznych (komputerów, smartfonów, tabletów czy telewizorów).

Korzyści wypływające z zastosowania geolokalizacji nie obowiązują jednak wyłącznie dla firm sprzedających produkty cyfrowe. Takie rozwiązanie znalazło szerokie zastosowanie szczególnie w tych rodzajach przedsiębiorstw, którym zależy na poznaniu źródła płatności wykonywanych przez klientów w celach marketingowych i promocyjnych. W jaki sposób geolokalizacja płatności może pomóc w zwiększeniu skuteczności działań promocyjnych?

W dzisiejszym świecie bardzo cenimy sobie oszczędność czasu. Dlatego jednym z najczęściej wykorzystywanych sposobów płatności są obecnie wygodne i szybkie w obsłudze płatności kartą. Każdy smartfon posiada indywidualny numer IP. Po wykonaniu transakcji, operator płatności otrzymuje informację na temat adresu IP urządzenia, z którego została zlecona operacja. Pozwala to na określenie położenia geograficznego osoby dokonującej płatności. Gdy sprzedawca wie, w jakim rejonie mieszka klient, może o wiele bardziej spersonalizować wysyłane do niego oferty handlowe. Dzięki takiej strategii marketingowej, między sprzedawcą a kupującym wytwarza się swego rodzaju więź lojalnościowa. Klient czuje większe zaufanie do sprzedawcy, który zna jego potrzeby – dlatego jest bardziej skłonny dokonać u niego ponownych zakupów. W ten sposób sprzedawca może zwiększyć obrót swojej firmy.

Jednym z operatorów umożliwiających użycie takiego rozwiązania jest firma Dotpay, specjalizująca się w pośredniczeniu przy płatnościach online. Sprzedawca korzystający z takiej usługi otrzymuje dostęp do danych dotyczących źródeł płatności w bardzo prosty sposób. Informacje na temat geolokalizacji płatności są automatycznie przesyłane do sklepu internetowego bezpośrednio z systemu Dotpay. Skorzystanie z takiej opcji możliwe jest dzięki obsługiwaniu przez system dodatkowych parametrów (channel_country oraz geoip_country). Sprzedawca zyskuje wgląd do danych po prostu poprzez zalogowanie się do panelu administracyjnego swojego sklepu.