29 lutego 2016 Udostępnij

Zakupy mobilne - Które platformy najpopularniejsze?

Wiemy, że Polacy chętnie kupują mobilnie, ponieważ cenią sobie komfort i wysoki poziom bezpieczeństwa. Wiemy też, że sprzedaż mobilna będzie notowała progres, a operatorzy szybkich płatności online zwiększać liczbę kanałów, aby dotrzeć nie do większości, ale do wszystkich konsumentów. Przygotowaliśmy dla Was ranking, który pokazuje jakie platformy mobilne były najpopularniejsze w 2015 roku.

1. Serwisy aukcyjne

71%* ogółu wybrało serwisy aukcyjne. Dlaczego? Bardzo dopracowane witryny mobilne, ogromna liczba produktów do wyboru i konkurencyjne ceny. Serwisy aukcyjne to tak naprawdę zbiór wszystkich firm, które prowadzą sprzedaż mobilną, ale nie chcą zamykać sobie drzwi do nowych klientów. Aż 39% osób kupujących tylko mobilnie wybrało serwisy aukcyjne. Możemy podejrzewać, że w przyszłorocznym zestawieniu serwisy nadal będą najchętniej wybierają platformą. Podobnie jak rok wcześniej, tak samo i w tym zestawieniu na pierwszym miejscu króluje Allegro.

2. Sklepy internetowe

Dopracowane pod kątem płatności, responsywności i funkcjonalności sklepy internetowe były często wybieranymi platformami zakupowymi. Aż 53% internautów wybrało sklepy, z tego 54% kupujących mobilnie i 31% kupujących wyłącznie mobilnie (czyli tych, którzy do zakupów używają jedynie urządzeń mobilnych typu smartfon i tablet). To, czy w roku bieżącym ta statystyka ulegnie poprawie w dużej mierze zależy od właścicieli sklepów.

3. Porównywarki cenowe i serwisy ogłoszeniowe

Oferia i Olx posiadają bardzo rozbudowane platformy, dlatego też nie mogą narzekać na ilość klientów mobilnych. Podobnie jest z Ceneo i innymi porównywarkami. Blisko 20% kupujących wyłącznie mobilnie wybiera tego typu platformy i około 27% kupujących mobilnie. Patrząc na ogół e-kupujących jest to 22-23 procent.

Polacy kupują najczęściej tam, gdzie mają poczucie bezpieczeństwa. Serwisy aukcyjne są rozbudowane, zaufane i prowadzą ocenę sprzedających. Dzięki temu w przyszłorocznym rankingu nadal będą na pierwszym miejscu, lecz z poczuciem mocnego oddechu na plecach sklepów internetowych, które rozwijają się w błyskawicznym tempie.

 

* - Dane na podstawie magazynu MShopper