29 lutego 2016 Udostępnij

Przyjazny sklep internetowy - jak go stworzyć?

Rynek e-commerce jest otwarty dla każdego, kto chce rozpocząć sprzedaż w Internecie. Przyjęło się, że najważniejszym elementem kampanii jest stworzenie odpowiedniego biznesplanu. W przypadku sprzedaży internetowej najważniejsze są kwestie dostępności towaru, sposobów płatności i czasu, który potrzebny jest do zrealizowanie zamówienia. Jak stworzyć przyjazny sklep internetowy? Poniżej kilka naszych rad.

Najważniejszy jest klient

Odpowiednie podejście do klienta to zagwarantowanie mu bezpieczeństwa oraz dostępności towaru. Spora część ludzi obawia się zakupów w Internecie, a najczęstszymi powodami są:

- brak możliwości przyglądnięcia się produktowi z bliska (sprawdzenie wytrzymałości / jakości),

- obawa, że w dniu dostarczenia przesyłki nikogo nie będzie w domu (zamówiony prezent / priorytetowa część do samochodu itd.),

- brak zaufania do płatności online.

Sklep należy prowadzić w taki sposób, aby klient miał poczucie maksymalnego bezpieczeństwa. Przydadzą się zatem certyfikaty świadczące o wiarygodności i rzetelności firmy oraz wsparcie wiodących operatorów płatności online (Dotpay lub PayPal). Celem zmaksymalizowania poczucia bezpieczeństwa należy skorzystać z pomocy programistów, którzy stworzą funkcjonalny interfejs będący panelem klienta. Jeśli konsument będzie miał wgląd do poszczególnych etapów transakcji (płatność, wgląd do przesyłki kurierskiej, aktualne saldo konta, stan koszyka, historia zakupów i płatności), to dzięki świadomości kontroli o wiele częściej będzie się decydował na zakupy w Internecie.

RWD, czyli Responsive Web Design

Sklep internetowy powinien być dostosowany do urządzeń mobilnych (tablet, smartfon) zarówno w kwestii zakupów, jak również płatności. Niezbędne będą aplikacje mobilne, które pozwalają na płatność przelewem lub kartą kredytową. Sklep powinien współpracować z takimi operatorami, które gwarantują dużą ilość kanałów płatniczych. Największy operator szybkich płatności online, firma Dotpay oferuje aż 200 kanałów płatności. Obecnie blisko 60% konsumentów płaci za zakupy przy pomocy smartfona lub tabletu.

Istotnym elementem sprzedaży w Internecie będzie wiedza na temat algorytmów Google. Należy się stosować do kolejnych aktualizacji i wprowadzać zmiany na stronie wtedy, gdy będzie to konieczne. Szybsza reakcja od konkurencji na pewno nie pozostanie niezauważona, o czym powinien świadczyć procent społeczeństwa korzystający z urządzeń mobilnych.

Twój sklep - Twoje źródło dochodu

Prowadząc sklep nie można dopuścić do stagnacji. Platformę e-commerce należy rozwijać o nowinki technologiczne i moduły optymalizujące sprzedaż oraz księgowanie. Konsumenci liczą na uczciwość oraz szybkość, dlatego wabikiem na klientów będzie możliwość błyskawicznego zwrotu towaru i błyskawicznego zwrotu pieniędzy. Spora część społeczeństwa ceni sobie te sklepy, które nie robią żadnych problemów w przypadku zwrotu towaru.

Wybór operatora płatności online ma znaczenie

Najważniejszym elementem funkcjonowania e-sklepu jest możliwość płacenia za towar online. Sukces platformy e-commerce w dużej mierze będzie zależał od marki, którą wybierzemy do realizowania płatności. Należy szukać takich operatorów, którzy gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa, akceptowalne prowizje od transakcji i ciągły rozwój.

Mając na względzie nasze sugestie, z pewnością zbudujecie ciekawą platformę e-commerce. Pamiętajcie, że najważniejszy jest klient i należy robić wszystko, aby zauważył on zmiany technologiczne w sklepie internetowym. Zaskakiwanie klientów kolejnymi aplikacjami czy optymalizacjami nie pozostanie niezauważona. W odpowiednim momencie możecie wprowadzić na stronie kilka wersji językowych, co może otworzyć Wam drogę do rynków zagranicznych. Powodzenia!