15 lipca 2018 Udostępnij

Rola geolokalizacji w płatnościach mobilnych

Geolokalizacja jest jednym z najnowszych trendów w świecie nowoczesnych płatności. Wielu dużych graczy technologicznych inwestuje ogromne środki w aplikacje umożliwiające geolokalizację płatności. Zanim poznamy zalety tego rozwiązania, skoncentrujmy się na samej definicji geolokalizacji.

Czym jest geolokalizacja?
Geolokalizacja to nic innego jak proces i technologia lokalizowania położenia geograficznego obiektu. Smartfony używają geolokacji do różnych zastosowań - głównie, jako podręczny system globalnego pozycjonowania (GPS). Ponieważ aplikacje na smartfony wciąż ewoluują, wielu programistów i liderów nowoczesnych technologii zaczęło używać możliwości geolokalizacji w wielu swoich aplikacjach. Od serwisów społecznościowych, przez transport, po pogodę, a nawet aplikacje informacyjne. Oczekuje się, że trend ten będzie coraz bardziej popularny. Powstanie usług geolokalizacji płatności było, zatem jedynie kwestią czasu. 

Geolokalizacja, a płatności mobilne
E-konsumenci są gotowi w większym stopniu wykorzystywać płatności mobilne, kiedy są do tego zachęcani poprzez otrzymywanie ofert i zniżek. I tu właśnie geolokalizacja odgrywa ważną rolę w naszym ekosystemie płatności. Jeśli konsumenci mogą otrzymywać oferty, rabaty i zachęty do płacenia za pomocą telefonu, jest to ogromna wartość i potencjał do wykorzystania. 
Geolokalizacja znajduje się obecnie w centrum większości technologii mobilnego handlu. Szeroko idące zmiany związane są z radionadajnikami, aplikacjami Bluetooth oraz Near Field Communications (NFC). Firmy takie jak Apple, Google czy PayPal dokonują dużych inwestycji w technologie oparte na geololokalizacji. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że wszystko to koncentruje się wokół jednego urządzenia zajmującego najważniejsze miejsce w naszych kieszeniach oraz torebkach – smartfona.

Geolokalizacja płatności w ofercie Dotpay
Geolokalizacja płatności to jedna z funkcjonalności oferowanych przez jednego z czołowych dostawców usług płatniczych na polskim rynku – firmę Dotpay. Umożliwia ona weryfikację źródła płatności na podstawie lokalizacji geograficznej. To idealne rozwiązanie dla serwisów zajmujących się sprzedażą dóbr cyfrowych oraz firm, dla których niezwykle ważna jest znajomość miejsca, z którego dokonano płatności. Usługa bywa również sporym ułatwieniem w realizacji obowiązków podatkowych. Wykorzystywana jest także do działań marketingowych. Firmy zyskując dane dotyczące lokalizacji klienta mogą przesyłać mu odpowiednio dopasowane do niego materiały marketingowe i oferty promocyjne.