12 lipca 2018 Udostępnij

Jak działają płatności subskrypcyjne?

Liczba subskrypcji rośnie. Właściciele przedsiębiorstw e-commerce doskonale zdają sobie sprawę z tego, że stanowią one wartość dodaną i powodują wzrost sprzedaży. Automatyczne płatności cykliczne znacznie ułatwiają ten model sprzedaży. Są niezwykle funkcjonalnym rozwiązaniem, zarówno z punktu widzenia sprzedawcy, jak i kupującego. 

Czym są subskrypcje?
Najprościej mówiąc subskrypcje to umowy, które klienci zawierają ze sprzedawcą, zobowiązując się zapłacić za coś, co będą regularnie otrzymywać. Mogą to być zarówno produkty, jak i usługi. W odniesieniu do subskrypcji stosowane bywają różne nazwy. Płatności cykliczne, powtarzające się płatności to najpopularniejsze terminy. Co możemy subskrybować? Wszystko! Abonamenty telewizyjne, aplikacje, usługi internetowe, serwisy randkowe, serwisy z grami online. Wielu sprzedawców zapewnia okresy testowe, ponieważ rozumieją, że klienci chcą wypróbować pewne produkty czy usługi, zanim zdecydują się na ich regularny zakup. Dostawcy płatności oferują dziś automatyczne płatności cykliczne. Płatność jest pobierana po upływie określonego okresu. Ani klient, ani sprzedawca nie muszą się tym zajmować. 

Jak działają płatności cykliczne?
Cały proces przebiega bardzo szybko i sprawnie. Aby rozpocząć korzystanie z cyklicznych płatności klient musi po prostu dokonać pierwszych zakupów. Wybierając opcję płatności cyklicznej, powinien zaakceptować warunki i zaczekać na autoryzację. Po podaniu danych karty i potwierdzeniu płatności „zapisuje się” do subskrypcji. Będzie od tej pory, co jakiś czas otrzymywał określony produkt lub usługę, a z jego konta zostanie pobrana odpowiednia kwota. Sprzedawca może sam ustalić szczegóły dotyczące płatności, a więc określić ich częstotliwość, kwotę, a nawet waluty, w których chce otrzymywać zapłatę. 

Zalety płatności cyklicznych
Rozwiązanie to jest coraz częściej wybierane ze względu na oszczędność czasu i ogromną wygodę. Wysoki stopień automatyzacji takich transakcji powoduje, że sprzedawca, ani klient nie muszą się w nie zbytnio angażować. Sprzedawca powinien po prostu ustalić dobry plan subskrypcji, a klient musi jedynie zainicjować płatność, dokonując pierwszych zakupów. Sprzedawca zyskuje większą kontrolę nad przepływem środków finansowych w swojej firmie. Jest również w stanie budować silniejsze i bardziej trwałe relacje ze swoimi klientami, co niewątpliwie przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Największą zaletą modelu subskrypcyjnego jest możliwość idealnego dostosowania płatności do potrzeb klienta.